Logisztikai hír
Triplázott az Amarok

Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon: a Nemzetközi Pickup Díjat (IPUA) két-három évente ítélik oda, a Volkswagen haszonjárművek új Amarok sorozata újra győzedelmeskedett.
Harmadszor nyerte el a Volkswagen haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri Nemzetközi Pickup Díját. Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – a tavaly októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.
Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül. Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 hüvelyk képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat a hangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület és a legfeljebb 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok sokoldalú logisztikai eszköz.
Az új Amarok öt modellváltozatban szerepel a hazai kínálatban, Európába négyajtós, dupla fülkés pickupként érkezik. 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent. Gázlómélysége az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt.
A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékkal bírnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4Motion összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben.