Connect with us

Anyagmozgatás

Milyen lesz a városi logisztika a jövőben?

Németország a logisztika világbajnoka. De 2030-ra az áruszállítás volumene további 38 százalékkal fog növekedni csak Németországban. Ez a kihívás intelligens válaszokat és a megfelelő technológiákat igényel. Az áruforgalom növekedését az e-kereskedelem és a mobil kézbesítési szolgáltatások fellendülése hajtja, és sürgősen szükség van arra, hogy ezeket a folyamatokat hatékonnyá és környezetbaráttá tegyük.

Németország a logisztika világbajnoka. De 2030-ra az áruszállítás volumene további 38 százalékkal fog növekedni csak Németországban. Ez a kihívás intelligens válaszokat és a megfelelő technológiákat igényel. Az áruforgalom növekedését az e-kereskedelem és a mobil kézbesítési szolgáltatások fellendülése hajtja, és sürgősen szükség van arra, hogy ezeket a folyamatokat hatékonnyá és környezetbaráttá tegyük.

De mi az, amit ténylegesen megvalósítottak? Nos, 2017 óta óriáskamionok járják a németországi utakat. Ezek akár 25,25 méter hosszú teherautó/pótkocsi kombinációk – jóval meghaladva a normál határértéket, de 57 százalékkal nagyobb raktérfogatot és mintegy 65 százalékkal több helyet kínálnak a raklapos szállításhoz. Ugyanakkor árutonnánként kevesebb károsanyag-kibocsátással közlekednek, mivel kevesebb járműre van szükség ugyanahhoz az árumennyiséghez.

A jövő metropoliszai még zsúfoltabbak lesznek, mint a mai nagyvárosok. A sok online lakossági és céges megrendelés kiszállítása rengeteg, olykor szükségtelen járműmozgást és megállást okoz városi környezetben. Az ökológiai és gazdasági terhek enyhítése érdekében a szállítmányokat lehetőség szerint össze kell vonni, ésszerűen válogatni és közvetlenül kell kézbesíteni. A városi csomópontok, azaz a belvárosi elosztóközpontok potenciális megoldást kínálnak: ezek segítségével az árukat egy meghatározott helyen lehet tárolni és előkészíteni a kerékpárral vagy akár gyalogosan történő végső kiszállításra.

De még azok a szolgáltatók is racionalizálhatják folyamataikat, akiknek nincs más választásuk, mint közúti járműveket bevetni a kiszállítás utolsó kilométerein. A kézbesítő járművek megrakodásakor például olyan megoldásokat lehet kihasználni, mint például a Dematic PackMyRide: ez egy olyan automatizált rendszer, amely a küldeményeket a kézbesítési útvonal igényeinek megfelelően helyezi el a furgonokra és teherautókra. Ez megkíméli a sofőrt a kézi munkától, és a folyamat egészét racionalizálja.

Amikor pedig a jármű megérkezik a célállomásra, a városi szállítmányok utolsó mérföldjére tervezett speciális raklapszállító kocsik állnak rendelkezésre, mint például az elektromos meghajtású STILL ECH.

A mobiltelefonos alkalmazások korában számos kihívásra léteznek digitális megoldások – többek között olyan információs rendszerek, amelyek a kiszállító furgonok vezetőit a szabad parkolóhelyekre irányítják, vagy figyelmeztetik őket az építkezésekre és az általános forgalmi helyzetre. És már tesztelik azokat a forgalomirányítási rendszereket, amelyek lehetővé teszik, hogy a vezető nélküli, elektromos meghajtású kiszállító furgonok önállóan közlekedjenek a megadott elosztási pontokhoz.