Connect with us

Anyagmozgatás

LH-teszt: Opel Combo-e Cargo XL

A kipróbált Opel Combo-e Cargo XL igazán hasznos lehet egy fuvarozó vállalkozásnak, amennyiben nem akar messzire szállítani.

Opel Combo-e
A kipróbált Opel Combo-e Cargo XL igazán hasznos lehet egy fuvarozó vállalkozásnak, amennyiben nem akar messzire szállítani.
Az Év Zöldautója 2023 díjra jelölt Opel Combo-e Cargo nagy család tagja. Édes testvérei, a Peugeot e-Partner, a Citroën ë-Berlingo és a Toyota Proace City EV mind az egykori PSA csoport EMP2-es padlólemezén helyezkednek el.

Hogy néz ki? Az Opelből a nagyobb, háromszemélyes L2 változat járt nálunk. Ennek hossza 4753 milliméter, szélessége 1848 milliméter, magassága 1812 milliméter, tengelyek közötti távolsága 2975 milliméter. A nyomtáv elöl/hátul 1553/1567 milliméter. A fordulókör padkától padkáig 11,9 méter. A raktér hossza 1877-2167 milliméter (utóbbi adat első ülésig mérve), maximális hosszúság 3440 milliméter (kinyitott rekesszel, ennek méretei 298×612 milliméter, azaz például egy létra kényelmesen befér). A 180 fokban nyitható ajtók mögött feltáruló raktér a kerékdobok között 1229 milliméter széles, a rakodóperem magassága 548 milliméter, a raktér magassága 1243 milliméter (görnyedve elfér az ember, hacsak nem nőtt 2 méter fölé). A raktér nagysága 3,9 köbméter, flex cargóval (nyitható rekesz) 4,4 köbméter. Az Opel Combo-e Cargo XL tömege 1860 vezetővel (saját mérés), a hasznos, azaz fuvarozható tömeg 646 kilogramm (gyári adat). 750 kilós fékezett utánfutó vontatására képes.
Az utasteret a Peugeot-ból és Citroenekből ismerős részletek uralják, a középkonzol opeles: egyszerű, jól áttekinthető, logikus felépítésű, könnyen kezelhető. Az Opel fedélzeti kijelzője, menüje és megoldásai könnyen megtanulhatók, az analóg műszerórák áttekinthetők. A klíma külön vezérelhető, az ülésfűtés az ülés vázán, a kormányfűtés pedig a kormányon kapcsolható. Az Apple CarPlay csak vezetékkel működik, a vezetősegédek viszonylag barátságosan tájékoztatnak. Az Opel Combo-e Cargo remek munkaeszköz és kifejezetten kényelmes munkahely.
Érdemes szót ejteni a flex cargo funkcióról: a lehajtható nyíláson keresztül akár 3,44 méter hosszú tárgyak is könnyedén berakhatók a Combóba. A nagyobb raktér kialakításához felhajtható a szélső ülés, így még több, máshol nehezen eltárolható rakomány (vagy épp a napi bevásárlás cikkei) helyezhető el elöl a padlón és a lábtérben.
Hogy megy? A Stellantis márkáknál ismert villanymotor csúcsteljesítménye 136 lóerő (100 kW), az első kerekekre ható legnagyobb nyomatéka 260 Nm. Eco módban 60 kW/190 Nm a teljesítménye, normál módban 80 kW/210 Nm, a csúcsértékek power módban állnak rendelkezésre. Ilyenkor egy kicsit élénkebb a gázreakció. A váltónak van B, azaz a visszatöltést fokozó funkciója is, de mivel a középkonzol alján kapott helyett, vezetés közben nem természetes nyomkodni.
Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 11,7 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 135 kilométer/óra, tehát vígan szállíthatunk vele autópályán is, amíg ki nem fogyunk az energiából. Az akkumulátor kapacitása bruttó 50 kWh, ami bruttó 250-275 kilométerre elég. Saját tapasztalat a 250 kilométer 85+100 kilogramm teherrel sík úton, fűtéssel. A töltési idő 11 kW teljesítményű utcai vagy fali töltővel kb. 5 óra 5 perc, ha találunk 100 kW-os villámtöltőt, akkor 32 percig tart a 80 százalékos töltöttség elérése. A 216 cellából álló akkupakk a két tengely között, a padló alatt kapott helyet, nem csökkenti a helykínálatot. A teszt során 20,8 kilowattóra/100 kilométer fogyasztást mértem, leginkább takarékos módban (ilyenkor korlátozott a fűtés) és sokat fázva…
Milyen vezetni? Bár élményvezetésről nem számolhatok be, meglehetősen dinamikus a Combo-e, ugyanakkor teherautós mivoltát nem tudja letagadni. Futóműve lágy, ám nem billeg terhelés alatt sem, kiszámítható, kiegyensúlyozott. A szélzaj mérsékelt, nem nyikorog a kocsi, a gumik hangja 70 kilométer/óra fölött hallható.