Connect with us

Automatizálás

Az Audi és a FAW fenntartható automatizált logisztikát alkalmaz Csangcsunban

Az Audi FAW NEV közép- és nagyméretű elektromos autókat fog gyártani az új csangcsuni gyárban, amelynek éves kapacitása 150 ezer autó, illetve az ezek meghajtásához szükséges akkumulátorok mennyisége.
Az Audi megkezdte az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) összeszerelését a kínai Csangcsunban található új üzemében a FAW-val közösen. Az első közösen gyártott modell az Audi Q6L e-tron. Az autógyártó szerint ez az első olyan üzem Kínában, amely kizárólag teljesen elektromos Audi járműveket gyárt a Porschéval közösen kifejlesztett kompakt Premium Platform Electric (PPE) alapon.

A Q6L e-tron után az üzemben készül majd az Audi Q6L Sportback e-tron. A Kínában gyártott modellek hosszabb tengelytávval és kizárólag a kínai piacra jellemző belső jellemzőkkel különböznek a nemzetközi modelltől.
A csangcsuni gyártóüzem több mint 150 ezer elektromos autó éves gyártási kapacitásával rendelkezik, és az akkumulátorokat is gyártja ezekhez a járművekhez. A rugalmas, teljesen digitalizált és automatizált gyártási rendszer létrehozásához digitális ikertechnológiát használ az Audi. Először az üzem épületeinek 3D-s, épületinformációs modellezésen (BIM) alapuló struktúráját hozták létre, a digitális modell valós idejű frissítése pedig az építkezéssel összhangban történt. A digitális technológia alkalmazása a mindennapi gyártásban és logisztikában, valamint a karbantartásban is folytatódik, az összes folyamat egyetlen informatikai architektúrán keresztül, az S/4Hana felhőalapú adatrendszer segítségével van egymással összekapcsolva, amely az egész üzemben tárolja és megosztja az információkat. Ez az első alkalom, hogy az IT-architektúrát a VW-csoport Európán kívüli vállalatánál alkalmazzák.
A csangcsuni karosszériaüzemet 800 robottal automatizált, a minőségellenőrzést vizuális felismerő technológiával irányítják, a présüzemben pedig egy automatizált daru segíti a műveleteket.
Automatizált logisztika
Az üzemben vezető nélküli szállítórendszert és egy 24 méter magas raktárat építettek, amely teljesen automatizált tároló- és visszakeresési rendszert használ. Az Audi továbbá új automatizálási technológiákat fejleszt üzemében, és vizsgálja a humanoid robotok alkalmazását a szerelősoron. Az Audi FAW NEV egyetértési megállapodást kötött a pekingi robotikai innovációs központtal és az Ubtech Robotics-szal a technológia alkalmazásának további feltárása érdekében. A BMW és a Mercedes-Benz szintén vizsgálja a humanoid robotika alkalmazását Európában.

Az Audi FAW NEV célja, hogy a beszállítóinak mintegy 50 százalékát a csangcsuni telephely 30 kilométeres körzetében helyezze el, és a helyi önkormányzat egy exkluzív üzleti parkot hozott létre ezen beszállítók számára, hogy még több üzletet vonzzon. Ez azt jelenti, hogy az Audi FAW NEV szerint az üzem várhatóan 90 százalék körüli lokalizációs arányt fog elérni.
Fenntartható termelés
Az Audi FAW NEV az üzem működésének szén-dioxid-mentesítésére a 320 ezer négyzetméteres tetőfelületen napelemeket telepített az energiaellátás érdekében, a fűtést pedig hőenergiából és biomasszából származó gázból biztosítják. Az üzem újrahasznosítja a gyártási hulladékot és zárt körben kezeli a szennyvizet, miközben esővízgyűjtést és fordított ozmózist is alkalmaz. A közös vállalat a présüzemben az alumíniumhulladékok esetében is zárt anyagkörforgást alkalmaz. A vállalat továbbá elmondta, hogy a járművek és a tevékenységek által kibocsátott szén-dioxid-kibocsátást kompenzálja, többek között az ellátási lánc műveletei és a gyártás során világszerte végrehajtott önkéntes projektek révén.

Az idei Automotive Logistics and Supply Chain Mexico konferencián Dieter Braun, az Audi ellátási láncért felelős vezetője felvázolta, hogy a BEV gyártásra való átállás a fenntartható gyártás rugalmasabb megközelítését tette szükségessé, amely magában foglalja az új technológiák, például az automatizálás felkarolását, valamint e technológiák gyors alkalmazását, az eredmények mérését és felhasználását a versenyképesség megőrzése érdekében. Az ellátási láncot és a gyártást szorosan össze kell hangolni, a logisztikai műveleteknek pedig olyan eredményeket kell produkálniuk, amelyek előreviszik a vállalatot, és nem pazarolt energiaként végzik. Braun szerint a logisztika az ellátási lánc szervezetének olyan funkciója, amely hozzáadott értéket teremt, és kulcsfontosságú a vállalat sikeréhez, bárhol is gyártanak autókat.