A Duvenbeck MAN eTGX teherautókat vásárolt, így járul hozzá a VW-csoport goTOzero hatású logisztikai programjához, amelynek célja a közúti szállítás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése.
A Volkswagen hasznot húzhat a németországi üzemek tisztuló logisztikájából, miután a Duvenbeck szállítási szolgáltató bejelentette, hogy 2026-ig 120 MAN elektromos teherautót tervez üzembe helyezni a Rajna-Ruhr régióban és a Benelux államokban. Az első elektromos teherautó december elején állt szolgálatba, amely alkatrészeket szállított a VW wolfsburgi gyárába. Simon Motter, a Volkswagen-csoport logisztikai vezetője szerint az MAN teherautók használata hozzájárul a VW-csoport goTOzero elnevezésű logisztikai programjához. „Hosszú távon az elektromos teherautók használata a közúti fuvarozás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésének legfontosabb eszköze” – mondta. „Ahol a zöldáramú vasút stratégiailag kiemelt használata nem lehetséges, például a vasúti összeköttetések hiánya miatt, ott a zöldáramú [akkumulátoros ev] teherautókat részesítjük előnyben.”
Motter rámutatott az elektromos teherautók hatékonyságára a multimodális szállításban is, amelyek kiegészítik a hosszú távú vasúti szállításokat, csökkentve a kibocsátást az első és utolsó mérföldes összeköttetéseken, valamint a rövid és középtávú útvonalakon. 2024 elején az Automotive Logisticsnak adott interjúban Motter részletesebben beszélt a VW-csoport fenntartható áruszállítási stratégiájáról, valamint az intermodális szállítás és a logisztikai módok közötti átjárhatóság fontosságáról. Ebbe beletartoznak az elektromos teherautók is, amelyeket a Duvenbeck a számos logisztikai partner közül az elsők között alkalmaz a VW Group Logistics kiszolgálására az anyaglogisztikai útvonalakon.
Az Audi az év elején kezdte meg a Duvenbeckkel és a Helrommal együttműködve az intermodális tréler-vonat szolgáltatás használatát a németországi Ingostadt és Neckarsulm, valamint a magyarországi győri gyárak közötti anyagmozgatáshoz.
Az Ultra Low Liner eTGX nyerges vontatót az MAN szerint kifejezetten az autóipari logisztika rakodási térfogati követelményeihez fejlesztették ki. „Egyetlen más sorozatgyártású elektromos nyergesvontató sem képes három méteres belmagasságú pótkocsikat húzni” – mondta Friedrich Baumann, az MAN Truck and Bus értékesítési és ügyfélmegoldásokért felelős vezetője. „Ezáltal ideális választás a nagy volumenű szállításhoz. Örülünk, hogy két erős partnerünk, a Duvenbeck és a Volkswagen áll mellettünk, hogy ezt az innovációt az utakra vigyük”.”Az eTGX teherautók 500 kilométeres hatótávolságot kínálnak 375 kW-ig terjedő standard kombinált töltési kapacitással, vagy akár 1 MW-ig terjedő teljesítményű töltéssel, amely még gyorsabb közbenső töltést tesz lehetővé a vezetői szünetek alatt.
Az elektromos MAN-okat a Duvenbecknél a TIP Group, egy haszongépjármű-kölcsönző és szolgáltató cég helyezi üzembe a szállítási és logisztikai ipar számára, amely a nulla kibocsátású járművek bérlésére összpontosít. Logisztikai ügyfelei támogatására az MAN emobilitási tanácsadási szolgáltatást is nyújt, beleértve a járművek telepítésének és a töltési infrastruktúra követelményeinek ügyfél-specifikus elemzését.