Connect with us

Anyagmozgatás

Nőtt a magyar tengeri konténeres áruszállítás 

A magyarországi tengeri konténeres intermodális forgalom a várakozásokat meghaladva, 15,1 százalékkal bővült idén az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ).

A növekedésben jelentős szerepet játszott a gyárépítési hullám, valamint a lakossági fogyasztás élénkülése, különösen a Délkelet-Ázsia felől érkező árukat tekintve. A kilenc, magyar piacon aktív hajóstársaság közül hét társaságnál nőtt a forgalom, míg kettőnél kisebb visszaesés történt – ez a hajóstársasági piac konszolidációjának jele – írták. Rámutattak, 2025 első negyedévében jelentős versenyelőnyt jelentett a tengeri fuvarozás számára, hogy a fuvardíjak jelentősen csökkentek. Míg tavaly a tengeri és selyemúti (vasúti) fuvarozási költségek hasonló szinten mozogtak, idén már a vasúti díjak több mint kétszeresét teszik ki a tengeri áraknak. Ez az árkülönbség az importforgalmat a tengeri szállítás irányába terelte.

Arra is kitértek, hogy bár az összesített konténerforgalom pozitív képet mutat, az exportoldal teljesítménye továbbra is gyenge. Ennek főbb okai között szerepel az exporttermékek korlátozott versenyképessége a nem EU-s piacokon, valamint az autóipari szektor visszaesése, amely az export-orientált magyar ipar egyik kulcsterülete. A gyenge exportadatok ellenére az MLSZKSZ több hajóstársaságnál is növekedést tapasztalt az északi export irányban, ami a piac strukturális átrendeződését is jelezheti.

Közölték, a magyar tengeri konténerforgalom dinamikus bővülése is megerősíti, hogy egyre nagyobb szükség van az intermodális szállítás fejlesztésére. Ezzel a céllal rendezi meg az MLSZKSZ az 5. Kelet-Európai Intermodális Konferenciát 2025. október 9-én Budapesten, a rendezvény az árutulajdonosokat, szállítmányozókat és közúti fuvarozókat célozza meg. A konferencia fókuszában a Kárpát-medence közlekedési infrastruktúrája, terminál- és kikötőfejlesztések, intermodális technológiák, támogatási rendszerek és új megoldások állnak. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége a hazai logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a magyar logisztikai szolgáltató központok csaknem 90 százalékát fogja össze.

A szövetséget 2002-ben azért alapították, hogy megvalósítsák a logisztikai szolgáltató központok hatékony együttműködését, elősegítsék a vonzáskörzetükben működő vállalkozások üzleti tevékenységét, növeljék versenyképességüket és új üzleti lehetőségeket teremtsenek. Tagsága 91 szervezetből áll, a tagság árbevétele 2023-ban elérte a 1100 milliárd forintot.

Copyright © 2023 logisztikaihirek.hu. Theme by Inbound Message.