Logisztikai hír
Normalizálódás jellemzi a szállítmányozási szektort
A DSV a világ egyik legjelentősebb szállítási és logisztikai vállalata, amely Magyarországon is vezető szerepet tölt be. A globális vállalat a vártnál jobb első félévi eredményekről és erős cashflow-ról számolt be.
2023 első felében a szállítási és logisztikai szolgáltatások iránti keresletet a makrogazdasági tényezők befolyásolták. Ezzel párhuzamosan a logisztikai piac gyorsan normalizálódott az elmúlt években tapasztalható nehézségek után. A DSV-nek sikerült alkalmazkodnia ehhez, kihasználva az asset-light üzleti modelljét.
„2023 második negyedévében mindhárom divízióban szilárd eredményeket és erős cash-flow-t értünk el. A szállítási és logisztikai szolgáltatások iránti kereslet szerény, de 2023 első felében bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk alkalmazkodni a változó piaci feltételekhez. A szektor fejlődésének kilátásai még mindig bizonytalanok, azonban látjuk a stabilizáció jeleit, és a következő negyedévekben a világkereskedelem volumenének fokozatos javulására számítunk” – nyilatkozta Jens Bjørn Andersen, a DSV csoport vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy az erős piaci versenyben a DSV továbbra is nagy energiát fektet abba, hogy túlszárnyalja a piacra jellemző növekedés mértékét, miközben értéket teremt ügyfeleinek.
A DSV a vártnál jobb első félévi eredményekről és erős cashflow-ról számolt be, alkalmazkodva a szerényebb piaci körülményekhez, az úgynevezett asset-light üzleti modelljének kihasználásával. A bruttó profit 14,2 százalékkal, az adózás előtti eredmény pedig 31,6 százalékkal maradt el a tavalyi rendkívüli eredményektől, de még így is kedvező a pandémia előtti szinthez mérve.
A légi és tengeri divíziónak 2023 első félévében az adózás előtti eredménye 35,7 százalékkal csökkent, ami az előző év azonos időszakához képest alacsonyabb fuvarmennyiségnek és a fuvardíjak csökkenésének tudható be. A raktárlogisztikai divízióban szintén csökkenés volt tapasztalható 2023 első félévében. Itt az adózás előtti eredmény 23,4 százalékos visszaesést mutat 2022 azonos időszakához képest. A visszaesés nagyrészt a csökkenő volumeneknek, valamint a raktári kapacitás bővülésének volt köszönhető. A közúti üzletág a többihez képest szerényebb, 2,8 százalékos adózás előtti eredménycsökkenést mutat. A csökkenő piaci aktivitás ellenére elmondható, hogy a közúti divízió jól teljesített és piaci részesedést szerzett.
A DSV 2023 első félévében elért teljesítménye és a szállítási volumen 2023 második félévi fokozatos javulásának feltételezése alapján, a vállalat frissítette a 2023-as év egészére vonatkozó kilátásait. A korábbi 16 000-18 000 millió dán korona közé kalkulált adózás előtti éves eredményét a DSV már 17 000-18 500 millió dán korona közé tervezi. Utóbbi átszámítva nagyjából 900 milliárd forintnak megfelelő összeget takar.