Mit hoz az ősz a logisztikában?
2022 az az év, amikor az intralogisztikai ipar visszatérhetett a normalitás látszatához – olyan kiállításokkal és vásárokkal, amelyeket élőben is lehetett látogatni. Az olyan rendezvények, mint a LogiMAT és a World of Material Handling (WoMH) új lehetőségeket jelentettek a világjárvány által keményen sújtott iparág számára. Most, hogy 2022 utolsó negyedéve felé haladunk, itt az ideje, hogy visszatekintsünk az elmúlt hónapokra és arra, hogy mi vár még ránk.
Mi a célja egy szakvásárnak? Ideális esetben a vásároknak össze kellene hozniuk a vállalatokat, a vásárlókat és a szakembereket, és áthidalniuk a kereslet és a kínálat közötti szakadékot. A World of Material Handling (WoMH) szakkiállítás esetében azonban a szervezők úgy döntöttek, hogy egy lépéssel tovább mennek. A KION-csoporthoz tartozó Linde példáaul a legtöbbet hozta ki a 17 ezer négyzetméteres kiállítási területéből. Céljuk az volt, hogy a vendégek és az ügyfelek ne egyszerűen csak elsétáljanak, hanem aktívan részt vegyenek a rendezvényen. Száz különböző targoncát mutattak be a szabadtéri területükön, így a látogatóknak lehetőségük nyílt arra, hogy saját maguk is kipróbálják a járműveket. A főcsarnokban egy teljes áruáramlási koncepciót állítottak fel, így a nézők első kézből tapasztalhatták meg, hogyan lehet a különböző megoldásokat és termékeket az ellátási láncba illeszteni. A látogatók személyesen megtekinthették az áruáramlási folyamat valamennyi szakaszát, az áru átvételétől a raktározásig, a komissiózástól és a gyártástól az utolsó mérföldes kiszállításig.
Gyakorlatorientáltságukkal ezek a vásári koncepciók modellként szolgálhatnak a jövőre nézve. Számos kiállítás és vásár azonban továbbra is a hálózatépítésre összpontosít. A LogiMAT 2022, Európa legnagyobb intralogisztikai szakvására 1500 kiállítót hozott össze több mint 40 európai országból. Ez egy különleges pillanat volt az iparág egésze számára: régi ismerősök újra találkozhattak egymással, a panelek és vitafórumok pedig forrongtak. Olyan intralogisztikai márkák, mint a Dematic, a STILL, a Jungheinrich, a Toyota és a Linde Material Handling is a helyszínen voltak, ahol képviselőik részt vettek a megbeszéléseken és az aktív vitákban. Minden résztvevő ugyanarra a következtetésre jutott: bár az elmúlt két év eseményei nagy felfordulást okoztak és új kihívások elé állították az iparágat, az iparág teljes erőbedobással és teljes erőbedobással nézett szembe ezekkel a kihívásokkal.
Az optimizmus és az elszántság légköre más szakvásárokon is tapasztalható volt. A dortmundi Logistics & Distribution és a hamburgi Logistics & Automation (májusban, illetve júniusban) fő témája a raktározási megoldások és az anyagáramlás-irányítás IT-infrastruktúrája volt. És míg az olyan rendezvényeket, mint az MHLC, 2022-ról 2023-ra kellett elhalasztani, más rendezvények eltökéltek az előszereplés megtartás mellett – például a Modex 2022, amely az ellátási lánc és a logisztika témáinak széles skáláját szolgálta ki számos előadóval és izgalmas helyszíni szemináriumokkal.
Mire számíthatunk tehát 2022 hátralévő hónapjaiban? Október 5-6. között Hamburgban logisztikai csúcstalálkozót szerveznek, amely pódiumbeszélgetéseket, kapcsolatépítési lehetőségeket és mesterkurzusokat kínál. Két héttel később, október 19-21. között pedig a Német Logisztikai Szövetség Berlinben rendezi meg a Nemzetközi ellátási lánc konferenciát, ahol olyan új automatizált megoldásokat mutatnak be, mint például a STILL automatizált vontatóvonatai. Egy hónappal előtte, néhány ezer kilométerrel arrébb, az Egyesült Arab Emírségekben szeptember 13-15. között tartják a Material Handling Middle East kiállítást. Itt olyan cégek, mint a szintén KION-csoportos Dematic, mutatják be legújabb innovációikat az automatizálási technológia területén. Mint látható, az intralogisztikai év még messze nem ért véget.