Megérkezett az első Leapmotor szállítmány Európába
A Stellantis és a kínai ev-gyártó Zhejiang Leapmotor Technology közös vállalkozásának ez év májusában történt megalapítását követően a Leapmotor International júliusban szállította az első adag akkumulátoros elektromos járművet (BEV) Kínából Európába.
A C10 SUV és a T03 szedán modell szeptembertől kilenc európai országban kerül forgalomba: Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Görögországban, Olaszországban, Hollandiában, Portugáliában, Spanyolországban és Romániában. Az autógyártó közölte, hogy 2024 végéig 200 értékesítési pontot tervez létrehozni járművei számára Európában, és a Stellantis értékesítési csatornáit fogja használni, beleértve a Stellantis & You helyszíneket is. Közölte, hogy 2026-ra 500 értékesítési pontra növelik a számukat. A Stellantis a következő hetekben további információkat tesz közzé a Leapmotor kész járműlogisztikai tevékenységéről.
A Leapmotor Európába érkezése egy olyan időszakban történik, amikor az Európai Bizottság akár 38 százalékos vámokat vet ki a kínai ev-importra. Ezek a díjak hozzáadódnak az ev-importra kivetett meglévő 10 százalékos illetékhez, ami azt jelenti, hogy egyes Kínában gyártott elektromos autókra összesen 48 százalékos vámot vet ki. A Stellantis szóvivője elmondta, hogy a Leapmotorban való 51 százalékos részesedése azt jelenti, hogy Kínán kívüli gyártási jogokkal rendelkezik, és kihasználja a Stellantis meglévő európai gyártási lábnyomát.
„A modelleket a Stellantis bármelyik üzemében össze lehet szerelni világszerte, ha az gazdaságilag életképes” – mondta a szóvivő. „A gyártás lokalizálása megfelel a különböző piaci igényeknek, az üzem kiválasztása a minőség, a költségek és a rendelkezésre álló kapacitás alapján történik, bár konkrét célállomásokat még nem hoztunk nyilvánosságra.”
A Stellantis azonban megerősítette, hogy a Leapmotor T03 modell első előszériás példányait már összeszerelték a Stellantis lengyelországi Tychyben található gyártóüzemében.
„A gyártás lokalizálása megfelel a különböző piaci igényeknek, az üzem kiválasztása a minőség, a költségek és a rendelkezésre álló kapacitás alapján történik” – mondta a Stellantis szóvivője az Automotive Logisticsnak. „A lengyelországi Tychy üzem megfelel ezeknek a kritériumoknak, biztosítva, hogy az ügyfelek a Leapmotorral partnerségben pragmatikus, eseti megközelítéssel élvezhessék a Stellantis szakértelmét.”
A Stellantis arra is rámutatott, hogy az Európában gyártott Citroën ë-C3-at 20 ezer euró alatti áron kezdik el értékesíteni, ami azt jelenti, hogy képes felvenni a versenyt a kínai termékekkel. A Citroën ë-C3 a Stellantis szlovákiai (Nagyszombat) üzemében készül.
„A Stellantis rugalmasan tud alkalmazkodni és kihasználni bármilyen forgatókönyvet, és a tarifák bejelentése nem fogja visszatartani a Leapmotorral kapcsolatos általános stratégiánkat Európában, mivel figyelembe vettük ezt a lehetséges fejleményt” – mondta a Stellantis szóvivője.
A Stellantis szerint a Leapmotor az eladások alapján a negyedik legnagyobb kínai új energiahajtású járműveket (NEV) gyártó startup Kínában, a júniusi adatokat tekintve.
A Leapmotor International azt is tervezi, hogy 2024 negyedik negyedévétől a C10 és T03 modelleket Indiában és a csendes-óceáni térségben, a Közel-Keleten és Afrikában, valamint Dél-Amerikában is piacra dobja.
A Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint Kína 2023-ban 4,91 millió járművet exportált, ezzel először előzte meg Japánt, és a világ legnagyobb autóexportőrévé vált.