Connect with us

Anyagmozgatás

Logisztikai szövetség: előrelépés történt az intermodális fuvarozásban

Előrelépést jelent az intermodális fuvarozásban, hogy október elejétől naponta indulnak kamionszállító vonatok Düsseldorfba a törökbálinti Depo Magyarország raktárvárosból a német Helrom fuvarozó cég együttműködésében – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ).

Bíró Koppány Ajtony, az MLSZKSZ főtitkára elmondta, a Depo raktárváros és a Helrom fuvarozó cég együttműködésében megvalósuló projekt lényege, hogy a rakodást a törökbálinti iparvágányon végzik a német cég technológiájának felhasználásával. A technológia különlegessége, hogy nincs szükség kiépített rámpára, daru használatra, speciális vagonokra, mivel a kamion-félpótkocsikat az iparvágányok melletti aszfaltozott útról fel lehet tolni a Helrom vasúti szerelvényeire.

A főtitkár kiemelte, a kamion-félpótkocsik és konténerek vasúti fuvarozásával lehet a leghatékonyabban mérsékelni a közlekedés széndioxid-terhelését. Az intermodális vasúti fuvarozással mintegy 60 százalékkal lehet csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátási értéket egy adott szállítási viszonylaton.

A kamionok vonaton szállítása iránti igény növekedését mutatja, hogy eredetileg heti egy pár kamionszállító vonatot terveztek Törökbálint és Düsseldorf között, és az indulás után alig néhány nappal már heti hat pár vonattal biztosítják a szolgáltatást. A piacon több hasonló szerveződés is folyamatban van, így a jövőben újabb intermodális vonatrendszerek indításának bejelentése várható – tette hozzá Bíró Koppány Ajtony.

Ignát László, a Depo Intermodális Kft. ügyvezető igazgatója a szövetség közleményében kiemelte, a törökbálinti Depo Magyarország első raktárvárosa, amely ötven éve végez logisztikai szolgáltatásokat. A központ teljes megújulásának és modernizációjának egyik első lépéseként állapodtak meg a Helrommal arról, hogy a raktárváros vasúti iparvágányait használva indítanak intermodális összeköttetést Düsseldorf és Törökbálint között.

A Depo Intermodális Kft. ügyvezetője elmondta, a következő tíz évben két-hárommilliárd forintot terveznek beruházni elsősorban a Depo infrastruktúrájának – közművek és útburkolat – felújítására, újabb raktárcsarnokok építésére és a logisztikai központ ingatlanüzemeltetési technológiájának fejlesztésére. Elindult a vasúti pálya korszerűsítése is.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége a magyar logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. A 2002-ben alapított szövetségnek jelenleg 93 tagja van, az általuk képviselt nemzetgazdasági volumen az árbevételek alapján meghaladja az 1200 milliárd forintot.