Connect with us

Anyagmozgatás

A Still bővíti LiftRunner rendszerét

A Still szabadalmaztatott LiftRunner rendszere már évek óta a hatékony, biztonságos és tökéletesen szinkronizált termelési ellátás szinonimája. Most az intelligens intralogisztikai megoldások hamburgi székhelyű szakértője három új kerettel bővíti keretportfólióját – a még nagyobb hatékonyság és rugalmasság, a személyre szabott alkalmazások és az automatizált folyamatok legjobb előfeltételei érdekében.

Míg a BX keret a gyártósorok különösen gazdaságos ellátását biztosítja, addig a PE és PH keretek az úgynevezett utolsó kilométer automatizálására összpontosítanak. A robusztus PH keret igényes kültéri alkalmazásokhoz is alkalmas.

Sok vállalat számára a targonca nélküli, vontató vonatrendszeren alapuló logisztika a választott módszer, amikor a gyártósorokat kell ellátni a szükséges alkatrészekkel, pontosan a megfelelő sorrendben. Az előnyök nyilvánvalóak: a hatékonyság mellett olyan szempontok, mint a készletminimalizálás, a hibák elkerülése, az alacsony munkaerőigény, a jelentős forgalomcsökkentés és a targoncák számának csökkentése révén a hatékony költségcsökkentés a döntő. A LiftRunner rendszerrel a hamburgi székhelyű intralogisztikai szakértő, a kézi és automatizált vontatószerelvények, valamint a különböző rakományhordozó-kompatibilis vázak és kocsik széles választékát kínálja ügyfeleinek minden egyedi igényhez. A Still három új kerettel bővíti portfólióját, a hatékonyságnövelés és az automatizálás fontos témáira összpontosítva.

BX keret: hat-nyolc pótkocsi azonos vonathosszon

A BX keretet a termelés még nagyobb hatékonysága érdekében aszimmetrikusan eltolt tengellyel és új, összecsukható vonórúddal tervezték. Ez a két komponens együttesen csökkenti a vontatószerelvény hosszát, ugyanakkor növeli annak iránystabilitását. A szokásos négy pótkocsi helyett a BX keret lehetővé teszi, hogy hat – és bizonyos körülmények között akár nyolc pótkocsit is vontasson egy vontató, anélkül, hogy a vontatószerelvénynek több helyre lenne szüksége a kanyarodáshoz és a váltáshoz. „Ez a vontatószerelvény kapacitásának 50-100 százalékos növekedését jelenti, az eredeti helyviszonyok megtartása mellett” – magyarázza Herbert Fischer, a Still vontatószerelvény-szakértője. Emellett a vontatószerelvény manőverezhető és rugalmas marad, és akár 180 fokos fordulatra is képes a mindössze 4,50 méter széles folyosón. A vállalatok számára ez nagyobb termelékenységet jelent, a szállítási volumen növekedése és egy másik vontatójárműbe történő további beruházás nélkül. „A BX keret lehetővé teszi, hogy ugyanabban az időben és egyetlen vonattal akár kétszer annyi anyagot szállítsanak a termelésbe” – magyarázza Herbert Fischer. De a BX-keret olyan vállalatok számára is vonzó lehetőség, amelyeknek nincs szükségük a szállítási gyakoriság növelésére. Ha egy vonatnak ritkábban kell közlekednie ahhoz, hogy ugyanazt a mennyiséget előre összeszerelt egységekből a gyártósorra szállítsa, ez érezhető forgalomcsökkenést jelent. Ez pedig növeli a biztonságot a raktárban, és értékes energiát és emberi erőforrásokat takarít meg.

„Minél kevesebb jármű mozog a raktárban és a termelésben, annál ritkábban kell a járműveknek megállniuk és újra felgyorsítaniuk – így csökken a balesetek kockázata” – magyarázza Herbert Fischer az ügyfelek számára fontos előnyöket.

PE- és PH keretek: rugalmas és automatizált egészen a vonalig

Az új PE- és PH-keretek kulcsfontosságú hozzáadott értékei az optimalizált teherhordó kompatibilitás, valamint a vontatószerelvény és az automatizált járművek közötti hatékony együttműködés. Ezt egészíti ki az innovatív négykerék-kormányzási rendszer, amely még nagyobb sebességnél, kanyarodáskor és fékezéskor is különösen nagy iránystabilitást biztosít. A nagyfokú rugalmasságot az új vázak csúszó középoszlopa teszi lehetővé. A mindkét oldalról történő be- és kirakodás lehetőségével együtt ez lehetővé teszi, hogy a kereteket a különböző teherhordók széles skálájával lehessen kombinálni. A visszahúzható emelőprofilok megkönnyítik a kocsik be- és kicsúsztatását, az átnyomható reteszelő mechanizmus pedig ergonomikus testtartást és érezhető könnyítést tesz lehetővé a kezelő számára, még nehéz terhek esetén is. „Ügyfeleink igényei egyre összetettebbek és személyre szabottabbak, a gyártás egyre rugalmasabbá válik, a tételek mérete pedig egyre kisebb. Kereteink magas szintű kompatibilitása a lehető legnagyobb választási szabadságot és lehetőséget nyújt számukra, hogy a LiftRunner rendszerünket pontosan a saját igényeikre szabják” – mondja Herbert Fischer.

A nagyfokú teherhordó-kompatibilitás mellett a visszahúzható emelőprofilok lehetővé teszik az áttolásos behelyezést. A keret leengedésekor az emelőprofilok eltűnnek a középső profilban, lehetővé téve a teherhordó teljes áthelyezését a kereten. Amikor a keretet felemelik, az emelőprofilok előbukkannak a középső profilból, majd a kocsi alá kerülnek, és felemelik azt. Ez teszi lehetővé, hogy a vontatószerelvényt első alkalommal autonóm mobil robotok (AMR), például a Still ACH vagy AXH segítségével lehessen be- és kirakodni. A Still ezzel megnyitja az utat ügyfelei előtt az „utolsó mérföld” teljes automatizálása és az anyagok biztonságos, optimálisan szinkronizált szállítása előtt a vontatószerelvénytől a vonalon lévő felhasználási pontig. A kezelési teljesítmény javítása mellett a biztonság és a munkaerőigény minimalizálása is fontos szerepet játszik. Míg a PE-keretek beltéri használatra készültek, és pótkocsinként akár egy tonna teherbírásúak, a PH-keretek tökéletes választást jelentenek az igényes kültéri alkalmazásokhoz: a keretek különösen robusztusak, nagy SE-abroncsokkal vannak felszerelve, és az időjárásvédelemnek és a biztonságos világításnak köszönhetően ideálisak a teljes gyárterület megbízható és zökkenőmentes ellátásához. Utánfutónként akár 1600 kilogrammot is képesek szállítani.

Az új vázak bevezetésével a Still bővíti a pontosan testre szabott, egyedi vevői igényekre szabott vontatójárművek választékát – és ismét hangsúlyozza a jövőbe mutató, a hatékonyság folyamatos növelésére és az optimalizált anyagáramlási folyamatok következetes automatizálására irányuló stratégiai fókuszát.