Automatizálás
Idén ötmilliárd forint feletti beruházást tervez a BioTechUSA cégcsoport
Idén ötmilliárd forint vagy azt meghaladó összegű beruházással számol a tisztán magyar tulajdonú BioTechUSA cégcsoport, amely 2023-ban több mint 90 milliárd forint árbevételt ért el.
Az idei beruházási összeg nagy részét adja az 50 millió darab prémium fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor, amelyet várhatóan a negyedik negyedévben helyeznek üzembe a cég szadai gyártó- és logisztikai komplexumában – ismertette Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója, társtulajdonosa a cég éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón Budapesten.
Az idén bővítik a szadai üzem szociális épületrészét, továbbá megkezdődött a dunakeszi üzem energetikai korszerűsítése, napelemes rendszerek telepítése – tette hozzá.
Az Európában az egyik legnagyobb, Magyarországon pedig piacvezető étrendkiegészítő- és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégcsoport a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére 15 százalékos növekedéssel, 90,49 milliárd forintos árbevételi csúcsot ért el tavaly. A forgalom 80 százaléka exportból származott.
Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 3,5 százalékkal 10,47 milliárd forintra emelkedett tavaly.
A termékfejlesztés házon belül tartásával és az elmúlt években a saját gyártási kapacitások folyamatos bővülésével a BioTechUSA jobban tudott reagálni a kereslet változásaira, mint versenytársai – tette hozzá.
Termékkategóriák szerint a legnagyobb kereslet továbbra is a fehérjeporok iránt mutatkozik, valamint az étrendkiegészítők térhódítása is folytatódott; a proteinszeletek, vitaminok, kapszulák iránt is erős volt a kereslet.
Tavaly a társaság termékportfóliója 120 termékkel bővült. A magyar piac tavalyi alakulásáról elmondta, hogy egyes fogyasztói csoportokban visszaesett a kereslet, a prémium szegmens viszont robusztusan teljesített.
A több mint 100 országban működő cégcsoport tavaly folytatta nemzetközi expanzióját, 45 új üzletet nyitottak Európa-szerte. Az idén több mint 50 bolt nyitását tervezik az európai piacon: Németországban és Franciaországban 15-15-öt, Spanyolországban nyolcat, öt-öt boltot pedig a lengyel és olasz piacon.
A BioTechUSA jelenleg 103 országban, 49 webshoppal, 307 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel működik.
A társaság továbbra is előnyként tekint a többcsatornás (omnichannel) értékesítési modellre, amelynek célja, hogy minél szélesebb körben váljanak elérhetővé termékei az online és offline térben.
A magyar és export piacokat a 2014-ben átadott szadai gyártó- és logisztikai bázisról, illetve a dunakeszi üzemből látják el.
A BioTechUSA márkán kívül a cégcsoport további négy brandből áll: ezek a 2020-ban felvásárolt Scitec Nutrition táplálék-kiegészítő forgalmazó; a Builder webáruház; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore, valamint a vitaminkészítményeket forgalmazó VitaminShop webáruház.