Connect with us

Anyagmozgatás

Belső logisztika és autonóm ipari robotok

Søren E. Nielsen, az autonóm mobil robotokat (AMR-ek) gyártó Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke sajtótájékoztatón ismertette az AMR piacra hatással levő legfontosabb trendeket. A robotok az alaptermelésbe való fokozottabb bevezetése nagyobb flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokhoz, egyszerűbb karbantartáshoz, más robot- és IT-rendszerekkel való kifinomultabb együttműködéshez, magasabb szintű teljesítményhez és hosszabb üzemidőhöz vezet.

Søren E. Nielsen, az autonóm mobil robotokat (AMR-ek) gyártó Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke sajtótájékoztatón ismertette az AMR piacra hatással levő legfontosabb trendeket. A robotok az alaptermelésbe való fokozottabb bevezetése nagyobb flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokhoz, egyszerűbb karbantartáshoz, más robot- és IT-rendszerekkel való kifinomultabb együttműködéshez, magasabb szintű teljesítményhez és hosszabb üzemidőhöz vezet.

„A vállalatok olyan megoldások után kutatnak, melyek lehetővé teszik számukra, hogy ellenállóbbá tudjanak válni a piac ingadozása és a fellépő kihívások tekintetében. Az egyszerűen és stabilan üzembe helyezett intralogisztika lehetővé teszi, hogy az anyagmozgatás közelebb kerüljön a gyártáshoz. Ezek az elemek a nehéz munkaerő-piaci körülményekkel együtt meggyorsítják az autonóm mobil robotok különböző létesítményekbe és intralogisztikai folyamatokba való integrációját” – mondja Søren E. Nielsen, a Mobile Industrial Robots elnöke.

2014 és 2017 között tesztelték először ezt a megoldást az AMR technológia iránt érdeklődő vállalatok, maximum öt robotból álló flottákkal. 2018 óta az AMR-ek elkezdtek egyre komolyabb szerepet kapni a gyártás és a belső logisztika területein, ami nagyobb robotflották telepítéséhez vezetett. Ennek köszönhetően az alkalmazások összetettebbé válnak, és nagyobb mértékben függnek azoktól a robotoktól, amelyeknek a nap 24 órájában kell hatékonyan végezni munkájukat. Mindez nagyobb robosztusságot, megnövekedett üzemidőt, és más rendszerekkel való kompatibilitást, valamint minél egyszerűbb szervizelést követel meg.

“A belső logisztika olyan erőforrásokat emészt fel, amelyek közvetlenül nem járulnak hozzá az értékteremtéshez. A közép-kelet-európai régióban tevékenykedő gyárak megfelelő fejlettséggel és szakképzett alkalmazottakkal rendelkeznek. Így nagyszerű alkalmat jelent számukra az AMR-ek bevezetésére, és ezáltal a belső logisztika optimalizálásában rejlő potenciál kiaknázására” – mondta Søren E. Nielsen.

Az év első felében a közép-kelet-európai régióban a vállalat 140%-os növekedést tapasztalt 2020-hoz képest.