Megérkezett szeptember utolsó napján az első cukorrépavonat a Magyar Cukor Zrt. kaposvári gyárába, ezzel megkezdődött a 2024. évi cukorrépakampány – tájékoztatott a Rail Cargo Hungaria (RCH).
Közleményükben azt írták: a cukortermeléshez betakarított termény mintegy felét az RCH fuvarozza vasúton, így a tavalyihoz képest tovább csökken a közúti szállítás aránya, mérsékelve a környezetszennyezést és a közutak leterheltségét. A piacvezető vasúti árufuvarozó vállalat a tervek szerint 2025. január végéig mintegy 40 magyarországi feladóállomásról 450 ezer tonna cukorrépát továbbít az egyetlen magyarországi cukorgyárba – jelezték.
Hozzátették, a társaság 25-28 vasúti kocsiból álló, alkalmanként 1300 tonna alapanyagot szállító szerelvényei több mint 150 ezer kilométert tesznek meg a feldolgozási kampány 130-135 napja alatt. Hetente átlagosan 24-25 cukorrépa-vonat közlekedik a magyar vasúti hálózaton, és nem ritkán a Rail Cargo Hungaria vonatai 450 kilométernél távolabbról is fuvaroznak majd terményt. Hangsúlyozták: a kampány lebonyolítása magas szintű logisztikai szervezettséget és együttműködést igényel az RCH és a gyár szakemberei között, a fuvarozást a vasúti infrastruktúrán folyó számos pályafelújítási munka nehezíti.
A Magyar Cukor Zrt. korábban arról tájékoztatott, hogy partnerei az idén a tavalyinál mintegy 20 százalékkal nagyobb területen, több mint 15 ezer hektáron műveltek cukorrépát. A tenyészidőszak első felében – egészen júniusig – a cukorrépa termesztése szempontjából kedvezően alakultak az időjárási viszonyok, azonban az ezt követően jelentkező tartós hőhullámok a többi tavaszi vetésű kultúrához hasonlóan a cukorrépa állományokat is próbára tették. Az augusztusi hozambecslés hektáronként 57,2 tonna termést vetített előre – közölték.